Interview met onze mystery rider

Onze 67 jarige mystery rider heeft op 14 juni het 2e TT segment gereden voor het bepalen van de richttijd. Ik had weer een exclusief interview met hem.

Toen hij nog nahijgend van de inspanning over het stuur hing vroeg ik hem hoe het was gegaan. Met bloeddoorlopen ogen keek hij mij aan en vroeg eerst naar zijn eindtijd. Hij had een doel gesteld en wilde weten of hij dat had gehaald. Nadat ik hem over zijn tijd had geïnformeerd kwamen er wat onsamenhangende klanken uit zijn keel. De details zal ik u besparen, maar de kern was dat hij had gedacht dat het beter ging dan op het 1e TT segment, maar dat hij zijn doel weer niet had gehaald.

Maar het is toch een mooi gemiddelde voor iemand van 67 probeerde ik nog om zijn humeur wat op te vrolijken, maar het mocht niet baten. “Veel te snel vertrokken en na het eerste rondje al volledig uitgeput en dan ben je nog niet eens op de helft. Het is toch belangrijk om de krachten goed te verdelen bij een tijdrit over deze afstand. De wind was gelukkig niet zo hard, maar kwam niet uit de meest gunstige hoek. Het was een oostenwind en ik denk dat de beste tijd met een niet te harde zuid of zuidwesten wind kan worden gereden” zo verontschuldigde hij zich voor zijn in zijn ogen matig optreden. Hij vervolgde zijn relaas en zei dat hij seconden had verspeeld op de beklimming. “Ik viel helemaal stil voor de top en daarna kwam ik niet meer in mijn ritme” was zijn mening. Dat was mij als toeschouwer helemaal niet opgevallen, maar dat was kennelijk zijn eigen waarneming.

Zijn humeur werd zienderogen beter toen ik hem vroeg wat hij vond van de tijd die de voorzitter van WV Bedum op 3 juni al had gereden op dit segment (27,01). Hij lachte eerst nog wat smalend, maar kwam toch nog met een diplomatieke reactie: “Als je plezier hebt in het fietsen is elke tijd een goede tijd”. Dat is toch weer een geruststellende gedachte voor de voorzitter.

Op de vraag of hij nog tips had voor de deelnemers zei hij dat je vooral moet genieten van de mooie omgeving. Voor de snelle jongens waarschuwde hij nog voor de 1e bocht. “Dat is een haakse bocht en je komt uit op een smalle weg, doe voorzichtig en hou daar rekening mee. Ook de bocht na het viaduct is uitkijken. Daar heb je meer ruimte, maar als je met een behoorlijke snelheid vanaf het viaduct komt moet je die bocht ook niet onderschatten. Voor de rest is het een prachtige route met mooie overzichtelijke bochten” Zo besloot hij zijn betoog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *